Szkolimy na potęgę! - Gazeta Praca

,(…)Oferty firm szkoleniowych stają się coraz bardziej ukierunkowane i ograniczone do tematów, które teraz cieszą się największym zainteresowaniem. Agnieszka Majewska-Kunat z firmy Ego Public Relations: - W naszym przypadku są to głównie szkolenia dla kadry zarządzającej, bo od kilku miesięcy obserwujemy duży wzrost zainteresowania szkoleniami indywidualnymi właśnie dla tej grupy. O ile jeszcze rok, czy dwa lata temu prezesi i właściciele firm deklarowali, że nie mają czasu na szkolenia, dziś sami o nie zabiegają i dostrzegają ich wartość. Interesują ich tematy komunikowania trudnych decyzji, rozwiązywania konfliktów, aktywnego wspierania procesów decyzyjnych, ale także prowadzenia spotkań z pracownikami, związkami zawodowymi oraz temat treningów medialnych. Szefowie firm nie korzystają ze szkoleń grupowych. Wymagają indywidualnej pracy warsztatowej, często dostosowanej do mocno napiętego kalendarza spotkań i najchętniej w siedzibach ich firm.

 

Do Ego PR zgłasza się też coraz więcej ekspertów z różnych branż, a także przedstawicieli kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla, którzy są zainteresowani doradztwem wizerunkowym. Osoby nastawione na intensywny rozwój kariery, często specjaliści w bardzo wąskiej branży, właśnie w czasach kryzysu liczą na dynamiczne przyśpieszenie własnej kariery i ugruntowanie pozycji autorytetu w środowisku.

 

Firmy szkoleniowe często też proszone są o szkolenia dotyczące społecznej odpowiedzialności biznesu. - Klienci są zainteresowani, w jaki sposób tworzyć programy, które byłyby odpowiedzią na realnie istniejące problemy społeczne; jak zachęcić do udziału w nich własnych pracowników, efektywnie współpracować z otoczeniem i umacniać wizerunek firmy - wylicza Agnieszka Majewska.”